Ana içeriğe atla

İpek'in uyku eğitimi


          O büyük gün geldi... Bebeğiniz doğdu... Minik mucizeniz kollarınızda... Bundan büyük mutluluk yok falan filan 😂Herşeye mükemmel biçimde hazırlandınız. 👍🏻 Ama acaba bir bebek nasıl uyur diye hiç düşündünüz mü ? 



         Ben düşünmemiştim. 😳 Çünkü bebek dediğin uyurdu, uyuya uyuya büyürdü 🙈" Kırkı çıksın uyur... gazı geçsin uyur... emeklemeye başlasın yorulur uyur.. " dediler ama İpek uyumadı 😩Çok fazla gazı vardı, sürekli ağlıyordu ve daha sonradan öğrenecektik ki İpek'in besin alerjisi de vardı. Bu karın ağrıları uyumasını daha da zorlaştırıyordu. Daha ilk günlerinde bile emzirmek için zorla uyandırmamız gerekirken biz uyutmak için uğraşıyorduk. 


         2 günlükken başlayan uykusuzluk serüvenimizde tam 1 yıl boyunca en uzun gece uykusu 3 saati geçmedi, ki 3 saat bile bizim için mükemmeldi. Ve biz bütün zamanımızı stres içinde " aman uyanmasın, acaba uyuyacak mı ? " gibi sorular ve düşüncelerle geçirir olduk 😥 

         Bir sürü kitap okudum, birşeyler uygulamaya çalıştım ama maalesef hiçbir taktik işe yaramıyordu 😩 Önce Tracy Hogg Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler kitabını okudum. Kısaca bebek düzen ve disiplin sever diyordu kitap. Ama her bebekte bunu uygulamak öyle kolay olmuyordu. Daha sonra İpek'in nedensiz ağlamaları ve alerjisi azalmaya başlayınca uyku eğitimini araştırmaya başladım. Bir yanım kesinlikle bizim uyku eğitimine ihtiyacımız olduğunu söylüyordu bir yanım ise ( eşimin ve etrafımdakilerin düşünceleri de etkili ) boşuna o kadar para (700-1000 lira ) verip sonuç elde edemeyeceğimi ... Ama İpek gerçekten uyumayı bilmiyordu, gece en az 10 kere uyanıyordu ki çoğu zaman sayamıyordum artık. 

               Her zaman yorgun ve mutsuzdum, saatlerce ayağımda sallıyordum ki sallanmak kesinlikle istemiyordu son zamanlarda bir de ayağımda tutabilmek için ekstra çaba gösteriyordum. Uyanıkken de ne onunla, ne eşimle kaliteli zaman geçiremiyor, kendime bile zaman ayıramıyordum. Sürekli uyku eğitimi instagram sayfalarını takip ediyor, canlı yayınlarını dinliyordum. Bunlardan yararlanarak İpek'in gündüz uykularını biraz da olsa iyileştirdim. Ama tabi ki kendi kendine uyuyarak değil ayakta sallayarak ve bizim odamızdaki anne yanı yatağında uyuyordu😥 


Anne yanı yatağı


              Bir gün süpriz bir DM geldi instagramdan (lalabayuyku sayfasından). Katıldığım bir çekilişte ismimi görüp mesaj atmıştı Burcu Hanım. Ve bana sınırlı sayıda kişiye ücretsiz uyku danışmanlığı vermek istediğini ve istersem yardımcı olabileceğini söyledi 👏🏻  Tabi ki hemen kabul ettim ☺️ Hemen uygun zamanı belirleyip, odasında gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra eğitime başladık. Ben İpek'in odasındaki montessori yatağında uyumasını istiyordum ama uyku eğitimi için park yatağın daha uygun olacağını söyledi Burcu Hanım. İpek doğduğndan beri ilk defa benden uzakta uyuyacaktı ve 2 hafta boyunca sürecek bu eğitimde zorlu günler geceler beni bekliyordu. 
Montessori yatağı

             İpek ne kadar ağlayacaktı? Bu her anne gibi benim de en merak ettiğim soruydu. Biz Kim West- Kontrollü uzaklaşma yöntemini kullandık. İlk gün gündüz uykusuyla başladık. Ben başında oturuyordum. Ve ipek 1 saat boyunca ağladı, yalvarırcasına bana ulaşmaya çalışıyordu
😥 O kadar inat etti ki kesinlikle yatağa yatmadı ve yatağın kenarlarına tutunarak ayakta uyudu😂 Uyku arkadaşını da hiç sevmemişti :( 



              Ama ikinci uykusunda yarım saat ağlayarak ilk defa kendi kendine uyudu. Gerçekten ilk günler çok zordu, bırakacağım ben bu eğitimi dediğim anlar oldu ve o anlarda Burcu hanım bana istikrar, kararlılık ve sabrın önemini hatırlattı her seferinde. Gittikçe daha kolay oluyordu ama İpek hala çok ağlıyordu. 

              Artık kendi kendine uykuya dalabiliyor ve geceleri uzun uyuyabiliyordu ki bu bizim için mucizeydi 🙏🏻 Günler geçtikçe herşey daha güzel oldu kesintisiz gece uykularına kavuştuk, hala biraz ağlıyor ama alışkanlıkları değiştirmek hepimiz için zor değil mi zaten ?Artık İpek'i yatırıp odadan çıkıyorum ve uyuyor.  Kısaca biz artık çok mutluyuz♥️ 

               Biraz da uyku eğitiminin bebekler için doğru olup olmadığıyla ilgili düşüncelerimden bahsetmek istiyorum. Pedagoglar bu konuda ikiye ayrılmış durumda, kimisi bebeğin 2 yıl anne yanında (anneyle aynı odada) olması gerektiğini söylüyor kimisi de hemen odayı ayırmanın doğru olduğunu vurguluyor. Uyku eğitiminin bebeğe psikolojik zarar verebileceğini söyleyenler de var. Gelelim ben ne düşünüyorum ☺️ Her anne bebek için genelgeçer kurallar uygulayamayız gerçeğini vurgulayarak, anne ve bebeği hangi durumda daha mutluysa öyle olması gerektiğini düşünüyorum. Eğer bebeğinizin uyku durumu sizi rahatsız etmiyorsa o da mutluysa bence uyku eğitimine sizin için gerek yok. Ama benim durumumdaysanız bebeğin uyku ihtiyacını da göz önüne alarak uyku eğitimini kesinlikle tavsiye ediyorum ☺️  Bir de İyi Geceler Tatlı Rüyalar El Kitabını da önerilerim arasına ekleyeyim👌🏻 Ayrıca Uyku danışmanımız Burcu hanıma
https://www.lalabayuyku.com/   sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum🙏🏻

                                                                     Sevgiyle kalın.....
                                                                                  
                                                                                    ❉  AYNUR

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eyvah hastane çantam!

                                             Eyvah hastane çantam! Bizim çanta oldu bavul 😅😅           Kimisi evde bekler, kimisi arabanın bagajında...  Tabi ki birde son anda hazırlayanlar var.           Ben hastane çantamı 32. haftamda hazırladım. İşlerimi son ana bırakmayı sevmeyenlerdenim. :) Zaten 24  haftalıkken artık yavaş yavaş ihtiyaçlarımı belirleyip almaya başlamıştım. Peki neler yaptım ?  Neler aldım? Neler gerekli ? Ben araştırdığım ve önerilerini aldığım arkadaşlarımın düşüncelerini birleştirip bir çanta hazırladım. Şimdi çantamda neler var.                 Öncelikle hastanede yanımda refakatçi olarak kalacak kişi için kolaylık sağlaması açısından tüm ihtiyaçlarımızı gruplayıp keseler halinde çantaya koydum ve üzerlerine hangi grup olduğunu yazdım. Böylelikle hem çantanın içinden bulması da kolay olacak hem de kafamdaki dağınıklık da gitmiş olacak 😊 Keseler benim için tam bir kurtarıcı oldular. Bir arkadaşımın önerisiyle söylemiştim, anneme de çok mantı